BOnjour !
Alors je me demandais quelles phrases types préparer en anglais pour l'oral ! Je pensais :
* Puis-je m'asseoir? Could I sit down?
* I would be a teacher because i would work with childrens, i would teach them... other ideas???
* I have a degree in languages
* It's a burning issues
Pouvez vous me donner d'autres idées?
Merci
phrases types anglais !!
Débuté par pimousse88, juin 13 2010 16:39
2 réponses à ce sujet
Posté 13 juin 2010 - 16:39
Posté 20 juin 2010 - 18:54
pimousse88, le 13 juin 2010 - 16:39 , dit :
BOnjour !
Alors je me demandais quelles phrases types préparer en anglais pour l'oral ! Je pensais :
* I would be a teacher because i would work with childrens, i would teach them... other ideas???
* It's a burning issues
Merci
* It's a burning issues
Merci
Coucou Pimousse,
I would like to become a schoolteacher because
children, c'est déjà du pluriel : a child / children donc pas de s
que veux tu dire par it's a burning issues? an issues : impossible an = singulier et issues est au pluriel dans la phrase
autres phrase possible
I would like to become a schoolteacher because this is the only thing I can see myself doing : I like children and I'll like to teach them because...or to... selon ce que tu souhaites mettre derrière
Posté 22 juin 2010 - 08:43
didou62, le 20 juin 2010 - 18:54 , dit :
pimousse88, le 13 juin 2010 - 16:39 , dit :
BOnjour !
* It's a burning issues
Merci
* It's a burning issues
Merci
Coucou Pimousse,
I would like to become a schoolteacher because
children, c'est déjà du pluriel : a child / children donc pas de s
que veux tu dire par it's a burning issues? an issues : impossible an = singulier et issues est au pluriel dans la phrase
autres phrase possible
I would like to become a schoolteacher because this is the only thing I can see myself doing : I like children and I'll like to teach them because...or to... selon ce que tu souhaites mettre derrière
I'd like to be a teacher (only a teacher!) because I like teaching, to be with pupils (it's better saying pupils instead of saynig children) You aren't their mother you're their teacher.
I only see myself in a classroom, doing my best to teach and to improve the level of pupils, to try to help them to become a citizen...
'd = would
'll = will
Attention de ne pas confondre...
I'd like to teach "ou" I like teaching
Verbe de gout + ing !
Avec like pas de "ing", de "will"...
1 utilisateur(s) li(sen)t ce sujet
0 membre(s), 1 invité(s), 0 utilisateur(s) anonyme(s)