Aller au contenu

- - - - -

kréol réyoné

29 réponses à ce sujet

#1 bébètcoco

Pousse-cailloux

• Membre +
  • PipPipPip
  • 125 messages
  • Genre:Femme

Posté 24 juin 2006 - 06:38

Mi pens ke moin lé pa tou sèl isi a kas mon koko pou loral kréol...mi voudré byen défoul le ti zafèr, mé voilà, mi woi pa tro sak i sa demand a nou. Lir in tex kréol? Konèt dé-trwoi lékrivin? koz-koz in pé pé semb zot? Moin la zamé pas konkour là, é mi koné pa persone i pé di a moin...:(
Moin la fin' lir un ta zouvrag, zistoir 2 canar pou in poul, zistoir ti zan, zistoir tikok, mé malgré, mi mwoi pa sak i fo fèr....
zot n'oré pa dé ou trwoi lidé?
mersi a zot, nou artrouve.... :)

#2 t-choupi

Pousse-cailloux

• Membre +
  • PipPipPip
  • 347 messages

Posté 24 juin 2006 - 12:25

Coooool le post en créole !!!!! :P ;)

#3 bébètcoco

Pousse-cailloux

• Membre +
  • PipPipPip
  • 125 messages

Posté 24 juin 2006 - 12:35

mersi Vicvan, mé seré plis gayar si navé un moun pou partaz son lespérians ek moin, paske ti loral la i fé pèr a moin...Ou sa i lé la Rényon??? :cry:

isi la Rényon,
kartié 'Tan salé
trwoi zeun Réyoné
La parti maron...

isi la Rényon
Trwoi zeu Réyoné
Zot la refuzé
Krèv kom ti kolon

Adékalom, Adékalom, Adékalom pay pa
Adékalom, Adékalom, adékalom pay pa lamand'là

Na mèt ensamb, na mèt ensamb, na mèt ensamb, larg' pas
Na mèt ensamb, na mèt ensamb, na mèt ensamb, larg'pa lo kor la!

#4 bébètcoco

Pousse-cailloux

• Membre +
  • PipPipPip
  • 125 messages

Posté 24 juin 2006 - 15:04

Na poin persone? :cry:

#5 Mel(yMélo)

Bavardeur

• Membre prioritaire
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1 994 messages
  • Genre:Non spécifié

Posté 24 juin 2006 - 19:26

mi le la me mi gay pa koz kreol et mi gay pas l'ekrir !
te be, ti la don a moin lenvi ekouté ousanousava, "le soleil lé roz, la reynion i dort.. "

et pardon pour l'ecriture approximative !

je peux te dire pour le breton, puique je passe ç,a ça doit être pareil pour toutes les otpions facultatives : t'as un texte écrit ou oral, que tu présnetes en 5 mn, tu lis qques lignes, puis t'as un entretien de 15 mn..
Bon courage

#6 satin

Roule-ta-bille

• Membre bienfaiteur
  • PipPipPipPip
  • 541 messages
  • Intérêts:Lecture, couture, la règle établie semble donc être "tous les trucs en -ure"

Posté 25 juin 2006 - 00:58

bébètcoco, par curiosité, en tant qu'ancienne habitante de Pointe à Pitre mais n'ayant jamais voulu, enfant, apprendre le créole (mystères de la psychologie infantile...), je voulais savoir si le CRPE réserve des postes en classe avec enseignement du créole.
Je sais qu'en Guadeloupe, il n'était pas apprécié des "autorités scolaires" que les élèves parlent créole à l'école, ça a peut-être changé ? (et heureusement)

#7 bébètcoco

Pousse-cailloux

• Membre +
  • PipPipPip
  • 125 messages

Posté 25 juin 2006 - 04:49

Pour te répondre Satin, je te dirai qu'ici, je n'ai pas entendu de position affirmée, si ce n'est un grand débat pour ou conre le créole à l'école...Car l'enseigner serait une richesse, dans l'absolu, le souci est que les enfants parlent tous créole dans leur famille, et ont énormément de mal à parler le français...L'an dernier, le rectorat ne semblait pas hyper enthousiaste à l'idée du créole à l'école, et les enseignants eux-mêmes ont l'air de dire que ça nn'aide pas les enfants à progresser en français...
Pour ma part, quand j'enseigne, soit à mes "petits" (8ans) aujourd'hui, soit aux grands (17 à 20 ans) l'an dernier, je fais généralement mon cours en français..Les explications que je donne ensuite de manière informelles, individuellement, en passant de table en table, je les donne en créole, ça passe mieux, et même pour moi c'est plus "spontané".
Evidemment qu'il faut le créole à l'école, mais reste ensuite à savoir quel créole..Parce qu'ici, sur nos petits 2500 km 2, il y a beaucoup de variations d'une région à l'autre....Comment expliquer à l'enfant qui veint de l'Est, que le créole "reconnu" n'est pas celui qu'il parle tous les jours chez lui, mais plutôt celui que parle son petit copain du nord ou du sud???

#8 bébètcoco

Pousse-cailloux

• Membre +
  • PipPipPip
  • 125 messages

Posté 25 juin 2006 - 04:58

Oté Mely Mélo!! Ti koné Ousanousava??? Gayar!
Alala pou ou...

Oté gran'mèr
Chant' ankor pou moin ti flèr' fané
Rakont' a moin ton mizèr
Dan l'tan ke toin navé poin manzé
Kan mi rapèl enkor,
Kan té ariv loror
Kok té out' révey
Sat' le mièn' té lodèr kafé
Zorkidé té anbom la kour
Kom flèr mang' dan'vergé
Dan ton rèv navé lamour
Dan ton zyé navé lamitié..
In bertèl si ton zépol
Pou nou mont' labitasyon
Kan la pi tomb si la tol
I fé mont' mon santiman
Dan' silans le nuit'
La briz la pou kares' mon vizaz
é tou sa lé kom in' léklips
La pou noirsi mon payzaz
Kan té ariv zour'd'lan
In' ti likèr mari brizar
An kompani d'in paté kréol
La nout'tout' té rakont' zistoir
N'a in' foi ou la pléré
Paske gran'pèr té vé tap a ou
Mi rapèl ankor tou sa la mémé
Ce soir la gran'pèr lété sou
Oté ti frèr di la vieil di le vié arèt pléré,
tro tar ti frèr,
Gran'mèr
La fin' ferm lo zié....

Par contre, pour l'oral, a-t-on un temps de préparation???

#9 Mel(yMélo)

Bavardeur

• Membre prioritaire
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1 994 messages
  • Genre:Non spécifié

Posté 25 juin 2006 - 09:38

t'as une demie heure de prép.

mi té pas deux mois a la Reynion, mi lété animatrice. La marmay te sant ousanousava et.. "ah melani ah melani ton gro tété touf touf a moin"....

aaaaah ! la Réynion !!!

Sinon, c'est marrant, y a le me souci de "breton unifié " en Bretagne ! SAuf que les enfant sle parlent pas torp chez eux !

#10 bébètcoco

Pousse-cailloux

• Membre +
  • PipPipPip
  • 125 messages

Posté 25 juin 2006 - 09:50

Isi tout' do moun i koz kreol zot kaz...é le pli dir, soré de pa rir a loral...Paske koz kreol ek un zury i paré pa tro tro sérieu...Ou mazine a moin di a zot:
"Kosasa tex la? Ki sa lo moukat la ékri zafèr la? Se ti langèt' son momon la pa kompri ryen, moin mi pens ke..."

J'ai un peu l'impression d'aller à cet oral "en pyjama", un peu comme si j'introduisais dans un truc super formel quelque chose de très quotidien....c'est une sensation bizarre!! Etre jugée sur la façon dont on arle tous les jours, quelle idée! Mi voudré woir le makro i a a moin ke mon kréol la pa bon...Mi répond' a li "tir' kilot', vyen batay!" :)

1 utilisateur(s) li(sen)t ce sujet

0 membre(s), 1 invité(s), 0 utilisateur(s) anonyme(s)

Conformément à l'article 34 de la loi "Informatique et Liberté" vous disposez d'un droit d'accès,
de modification, de rectification et de suppression des données qui vous concernent.
Pour l'exercer, merci de nous contacter en écrivant à andre.jorge.payet@wanadoo.fr.
EDP est enregistré à la CNIL sous le n° 1059448.