BLA Posté(e) 18 juin 2007 Posté(e) 18 juin 2007 -Comment répondre "non je n'ai jamais été en Angleterre mais ca me plairait..."? -Comment expliquer que la langue anglaise doit etre enseignée aux enfants car c'est une langue internationale et que beaucoup de monde l'a parle..que l'enseignement en France débute au CE1? Voilà je sais que parfois les jurys posent des questions asez "bateau" et j'essaie de trouver des réponses...mais je galère!
thefofie Posté(e) 18 juin 2007 Posté(e) 18 juin 2007 moi je dirais: I've never been in england but I would love to. pour la deuxieme question je sais pas trop mais je dirai: Teaching english is very important because everybody need to speak english nowadays. Unfortunately, french's pupils are not very good in english. But the government tries to change this fact by teaching english more and more earlier. In september 2007 english have to be studied in CE1 wich means at about 8 years old ! voilà !
PinkLady Posté(e) 19 juin 2007 Posté(e) 19 juin 2007 moi je dirais: I've never been to england but I would love to.pour la deuxieme question je sais pas trop mais je dirai: Teaching english is very important because everybody need to speak english nowadays. Unfortunately, french....pupils are not very good in english. But the government tries to make things evolve by teaching english earlier and earlier. In september 2007 english will be studied in CE1 which means at about 8 years old ! quelques petites corrections Personèlement pour ta 2e question je dirais : Children ought to learn English at school because it's an international means of communication (cf language spoken all over the world + internet) .... (In September 2007) English will be studied at school from CE1 . Have a nice day !
Messages recommandés