Loulou9 Posté(e) 23 février 2011 Posté(e) 23 février 2011 Je suis en train de préparer une séquence sur le visage pour mes CP... Nous allons travailler sur Go away big green monster de Ed Emberley... Mais j'aimerais trouver une chanson ou une comptine sur le visage... J'en trouve sur le corps mais pas sur le visage seulement... Auriez-vous des idées ? Merci d'avance !!!
Doro59 Posté(e) 23 février 2011 Posté(e) 23 février 2011 Voilà ce que j'ai trouvé de sympa : My Head Action Poem This is the circle that is my head make large circle with both hands This is my mouth with which words are said point to mouth These are my eyes with which I see point to eyes This is my nose that's a part of me point to nose This is the hair that grows on my head point to hair And this is my hat all pretty and red place hands on head, fingers pointing up and touching I Have Two Eyes I have two eyes to see with, I have two feet to run, I have two hands to wave with, And nose I have but one. I have two ears to hear with, And a tongue to say "Good day". Touch Your Nose Touch your nose, Touch your chin; That's the way this game begins. Touch you eyes, Touch your knees; Now pretend you're going to sneeze. Touch your hair, Touch one ear; Touch your two red lips right here, Touch your elbows Where they bend; That's the way this touch game ends.
Messages recommandés