Posté(e) 16 novembre 200520 a Attention:Was/ were For/since/during Ok! available = disponible ( is that what you wanted to say ?) <{POST_SNAPBACK}> I thought " available" means " disponible" and also" valable" ....
Posté(e) 16 novembre 200520 a hi, here is my translation 1 / Je suis en colère à cause de son attitude. I'm angry because of his behaviour 2 / Il volait les riches pour aider les pauvres. He stole rich people to help poor people 3 / Après avoir vu Lucy, il décida de rentrer. After he had seen Lucy he decided to come back 4 / Peux-tu remettre les assiettes dans le placard ? Can you put the plates in the cupboard? 5 / Voulez-vous m'écouter pendant quelques minutes ? Would you listen to me for few minutes? Is there a text to summarize for this week? see you
Posté(e) 17 novembre 200520 a Hi guys! Here are some more sentences!! 1 Il quitterait l'école s'il le pouvait. 2 Si un enseignant ennuie (= n'intéresse pas) ses élèves, ce n'est pas toujours de sa faute. :P 3 Le gouvernement ne veut pas donner son autorisation. 4 Je suis ravie de vous dire que vous avez réussi votre examen. (if only it could be true for all of us in June... ) 5 Tous les gouvernements cherchent des moyens pour faire baisser le chômage. I'll probably give you the translation on sunday. Take care
Posté(e) 17 novembre 200520 a Oooups! Sorry Milla: it's a bit late but it comes from the bottom of my heart HURRAY HURRAY FOR THE NEWLY WED Hope you had a wicked day!
Posté(e) 17 novembre 200520 a Thank you Mazza Here is my translantion for your sentences : 1 - Il quitterait l'école s'il le pouvait. He would quit school if he could. 2 - Si un enseignant ennuie (= n'intéresse pas) ses élèves, ce n'est pas toujours de sa faute. tongue.gif If a teacher is boring with his students , it is not always / all the time his fault. 3 - Le gouvernement ne veut pas donner son autorisation. The government does not want to give his permission. 4 - Je suis ravie de vous dire que vous avez réussi votre examen. (if only it could be true for all of us in June... blush.gif ) I am glad to tell you that you have passed your exam. 5 - Tous les gouvernements cherchent des moyens pour faire baisser le chômage. All governments are looking for money to reduce unemployment. I am not really happy about what I have done but ... By the way, thanks for this sentences, I like to do that too
Posté(e) 20 novembre 200520 a As promised, here's the translation. 1- He would leave school if he could. 2- If a teacher bores his students, it's not always his fault. 3- The government don't (or doesn't) want to give their (or its) permission. 4- I'm delighted to tell you that you have passed your exam. 5- All the governments look for means to reduce unemployment. And some more sentences to translate!! :o 1- Il est impossible de ne pas intervenir dans cette affaire. 2- Comme les gens respectent peu la nature, certaines forêts sont de vraies poubelles. 3- Pierre m'appela: les contrôleurs aériens (= air traffic controllers) refusaient l'accord (= settlement), la grève continuait, il ne pouvait donc pas rentrer ce soir-là. 4- Il y a au moins autant d'hommes que de femmes pour dénoncer le sexisme. 5- Ils ont longtemps essayé d'améliorer le bien-être de leurs concitoyens (fellow citizens). Take care!
Posté(e) 20 novembre 200520 a Auteur sorry girls, i am a little buzzy this time and a don't take the time for many things. if someone could help me and suggest an audio extract for the next week, it would be great. thanks a lot nadine
Posté(e) 20 novembre 200520 a I thought " available" means " disponible" and also" valable" .... <{POST_SNAPBACK}> A ma connaissance "available" ne s'emploie pas dans le sens de 'valable '. Good/ correct/ right/ worthwhile ...pourraient etre des traductions pour 'valable'
Posté(e) 21 novembre 200520 a I thought " available" means " disponible" and also" valable" .... <{POST_SNAPBACK}> A ma connaissance "available" ne s'emploie pas dans le sens de 'valable '. Good/ correct/ right/ worthwhile ...pourraient etre des traductions pour 'valable' <{POST_SNAPBACK}> J'ai vérifié ce week end et ds mon dico et ils mettent que ca veux aussi dire " valable" mais apparemment ca s'applique à qqch à durée limitée comme un ticket de train donc effectivement, j'm'a trompé...Merci teacher! Thank you mazza !
Posté(e) 21 novembre 200520 a sorry girls, i am a little buzzy this time and a don't take the time for many things.if someone could help me and suggest an audio extract for the next week, it would be great. thanks a lot nadine <{POST_SNAPBACK}> Hi, I found an audio extract to comment for next week here it is If you have downloaded real player it will open directly see you
Posté(e) 22 novembre 200520 a Hi mazza 1- Il est impossible de ne pas intervenir dans cette affaire. It is impossible not to intervene in that case. 2- Comme les gens respectent peu la nature, certaines forêts sont de vraies poubelles. As people don't have much respect for nature, some forests are real dustbins. 3- Pierre m'appela: les contrôleurs aériens (= air traffic controllers) refusaient l'accord (= settlement), la grève continuait, il ne pouvait donc pas rentrer ce soir-là. Pierre called me : the air-traffic controllers had rejected the settlement, the strike was not over; as a consequence he couldn't come back that night. 4- Il y a au moins autant d'hommes que de femmes pour dénoncer le sexisme. There are as many men as women to denounce sexism. 5- Ils ont longtemps essayé d'améliorer le bien-être de leurs concitoyens (fellow citizens). They tried to improve the well being of their fellow citizens for a long time.
Posté(e) 22 novembre 200520 a Auteur i think it's very useful to translate some sentences, but don't forget that we 'll have to talk about a text. i think maybe some sentences would be enough once a week and is somebody interesting to chat wednesday evening about the the audio extract (is there a better word) proposed by ludi ? IF someone is interested, i woud be there, but tell me it before tomorrow night. thanks nb