mazza Posté(e) 22 juin 2006 Posté(e) 22 juin 2006 Langues passées aujourd'hui: Pour l'anglais, voici le texte: Teachers target parents over school discipline More than half of teachers questioned say parents should be forced to stay at home to look after children excluded from school. A survey commissioned by Teachers TV found teachers wanted tougher measures to counter poor discipline in schools, ranging from greater parental involvement and punishment to a zero tolerance approach. With the findings of Sir Alan Steer's working group into school discipline due for publication later this month, it is clear that teachers believe parents are the biggest factor contributing to discipline problems in the classroom - more than 80% of those questioned in a poll of 500 teachers in primary and secondary schools published today. Teachers' TV's behaviour management specialist and presenter, John Bayley, said: "It is clear teachers want parents to take more responsibility for their children's behaviour. Relationships between home and school are central to student discipline and teachers' frustration shows we still have a long way to go in building a partnership between parents and schools." Half of teachers support more powers for heads to exclude disruptive pupils from schools and 63% of headteachers felt the same. This finding was backed today by the Secondary Heads Association, which called on the government to limit the power of independent appeals panels to overturn headteachers' decisions on exclusion. He added: "Heads already have fairly broad powers to exclude pupils. The problem is that too often heads' decisions are challenged by parents and overruled by appeals panels, which don't fully understand what is happening in the school. "In too many cases, appeals panels are erratic and their judgments are based wholly on the circumstances of the individual child, without giving enough thought to other pupils and teachers in the school. The government must trust schools and colleges to deal with discipline issues. When school leaders feel undermined by the system, it has a damaging effect on morale and consequently on retention of high quality teachers and school leaders," said Dr Dunford. Tuesday October 11, 2005 Lien pour lire article en entier dans The Guardian, plus précisément Guardian Unlimited, ici C'est aussi une bonne source d'articles de presse sur beaucoup d'autres thèmes... Have fun!
chtitelili Posté(e) 22 juin 2006 Posté(e) 22 juin 2006 Espagnol facultatif (jury 2 une femme & un homme)"células madres de la infanta Leonor se conservan congeladas en Arizona" Super le sujet !? Enfin si ça vous inspire tant mieux Du coup on est partie sur mon experience professionnelle puisque je n'avais pas grand chose à dire sur le sujet Et je suis sortie au bout de 15mn... Bon ou mauvais signe ? Bonjour! J'ai eu le même jury que toi! Tu n'as pas eu de problème avec la femme à comprendre ce qu'elle disait: elle ne parlait pas fort, j'entendais mal, j'ai du lui faire répéter plusieurs fois... j'ai bien rigolé en sortant et eux aussi ont du rire!! Mon espagnol est très approximatif donc j'ai fait comme je pouvais! Par contre je ne les ai pas trouvés très "vivants", à la fin ils savaient plus trop quoi me dire alors je parlais toute seule pour combler les vides!! M'enfin! Pour le temps resté dans la salle je ne pense que ça ait tant d'importance...
natashouk Posté(e) 22 juin 2006 Auteur Posté(e) 22 juin 2006 C'est vrai qu'ils ne parlaient pas trop, et moi je n'arrive pas à improviser quand je suis stréssée ! C'est surement pour ça qu'ils m'ont fait sortir plus tôt Mais bon j'espère que ça s'est bien passé quand même :P
nanou69 Posté(e) 22 juin 2006 Posté(e) 22 juin 2006 Free At Last!More kids are going to college, leaving more nests empty than ever before. For parents, this can be a chance to fly. By Barbara Kantrowitz and Karen Springen | Oct 13, 2003 For baby-boomer parents, life without kids often feels like suddenly slamming on the brakes after years in the fast lane. They're the healthiest, wealthiest and best-educated generation of parents in human history, and they've poured their energy into making sure that their kids got the best of everything, from soccer camp to SAT-prep classes. Now they're facing a mass exodus from the nest. Over the next few years the number of high-school graduates will rise steadily to a peak of 3.2 million in 2008, the largest class ever. Mon texte commençait par ça, je ne trouve pas la suite... Bon c'est passé, vu mon super niveau, ben on dira que ça c'est pas trop mal passé, au moins le texte était compréhensible et les nanas sympa... Le reste on verra!
Leia6484 Posté(e) 22 juin 2006 Posté(e) 22 juin 2006 Voilà le texte que j'ai eu: Legislation gives teachers legal right to discipline pupils By Richard Garner Published: 01 March 2006 The headlines may have all been stolen by the political row over Tony Blair's plan to set up a network of independently run "trust" schools working in partnership with industry, faith groups or universities - but yesterday's Education Bill covers far more ground than just that. There are, for instance, wide-ranging measures aimed at dealing with indiscipline in schools. For the first time teachers will have the right, in law, to discipline pupils. This means pupils can be compelled to attend detention in the holidays or at weekends as well as at the end of the school day. Ministers believe it will be a much tougher sanction to order pupils to cut their holidays short - although they stress these classes will be at times when teachers are in school at training sessions either after the term ends or before it restarts. They will also have the power to confiscate items such as mobile phones or knives - and to use "reasonable force" to restrain pupils to stop fights. Parents will face fines of up to £1,000 if they fail to supervise children excluded from school. They will be responsible for ensuring they do not roam the streets during the first five days of the exclusion. After that, the local authority will be legally obliged to arrange alternative lessons for them - possibly in pupil referral units ("sin bins"). The Bill also tackles healthy eating in schools and removes the obligation on local councils to charge for meals, so as to allow them to provide free healthy meals for all children, not just those on free school meals. This builds on an initiative in Hull where all primary school children are entitled to a free lunch and breakfast and fruit at mid-morning break. Other items which are covered by the Bill include giving all schools the opportunity to become "trust" schools. This will allow them to run their own affairs - in partnership with industry, higher education or faith groups - and be able to decide their own admissions procedures, but they will have to "act in accordance" with a new national code on admissions which outlaws new forms of selection. The Bill also outlaws interviews with parents - a practice adopted by the London Oratory School, where Mr Blair has sent his children. Je l'ai retrouvé sur le site de The Independent car à la fin de mon oral ils ont pris mon texte et mes notes et ils les ont déchiré... donc je suis repartie sans rien Pour les questions ben on est resté pas mal sur le texte, expliquer certaines expressions du texte par exemple. Après les différences entre système éducatif français et anglais !!?? lol Et puis sur la discipline à l'école en général Voilà!
filousophe Posté(e) 22 juin 2006 Posté(e) 22 juin 2006 Salut! Je viens de passer mon oral d'allemand. OUf! Compte tenu de mon niveau d'allemand les 2 membres du jury ont été très sympa. Je suis tombée sur un article du süddeutsche Zeitung qui date si je me souviens bien du 10/03/2006 à propos d'un nouveau jouet de légo qui devait sortir cette année. Le texte était intéressant. Je devais faire une présentation/résumé du texte en 5 minutes puis lire les paragraphes qu'ils m'ont demandés de lire. Puis ils ont lancé un débat sur ce qui amuse les enfants. Malheureusement mon vocabulaire étant très limité le débat l'a aussi été. En fin d'entretien ils m'ont demandé ( réponse en une phrase pour conclure) si l'allemand était ma première ou deuxième langue, comment j'avais "rencontré" la langue allemande, quel était mon cursus scolaire et pourquoi j'avais choisi de devenir pe; ce à quoi j'ai répondu tant bien que mal. Le jury est vraiment très bien (surtout quand on voit dans quelle langue je leur ai parlé), il faut vraiment que je m'y remette, c'est dommage de perdre une aussi belle langue. Si, si! Je trouve que l'allemand est une belle langue. En ce qui me concerne j'ai terminé. Je vous souhaite bonne chance à tous et rendez-vous pour les résultats.
liseron Posté(e) 22 juin 2006 Posté(e) 22 juin 2006 bouh, je passe l'anglais lundi et je trouve les textes présentés bien difficiles! Pourtant je n'ai pas négligé l'anglais, aprés de longues années sans pratiquer, je m'y suis bien remise cette année(cours+ lecture) mais là....je n'ose imaginer l'épreuve de lundi, ça risque d'être la cata...
couécoué Posté(e) 23 juin 2006 Posté(e) 23 juin 2006 Espagnol facultatif (jury 2 une femme & un homme) "células madres de la infanta Leonor se conservan congeladas en Arizona" Super le sujet !? Enfin si ça vous inspire tant mieux Du coup on est partie sur mon experience professionnelle puisque je n'avais pas grand chose à dire sur le sujet Et je suis sortie au bout de 15mn... Bon ou mauvais signe ? Bonjour! J'ai eu le même jury que toi! Tu n'as pas eu de problème avec la femme à comprendre ce qu'elle disait: elle ne parlait pas fort, j'entendais mal, j'ai du lui faire répéter plusieurs fois... j'ai bien rigolé en sortant et eux aussi ont du rire!! Mon espagnol est très approximatif donc j'ai fait comme je pouvais! Par contre je ne les ai pas trouvés très "vivants", à la fin ils savaient plus trop quoi me dire alors je parlais toute seule pour combler les vides!! M'enfin! Pour le temps resté dans la salle je ne pense que ça ait tant d'importance... Je crois qu'on a eu le même jury. L'homme était jeune, blond les yeux clairs et la femme un "peu âgée" ? Si c'est le même jury, elle marmonnait donc il fallait vraiment tendre l'oreille et comprendre l'ensemble!!! Je suis tombée sur un extrait de roman...passionnant, j'ai fait plein de suppositions mais c'est bien car le verbe suponer est un verbe irrégulier!!! Magali
nanou69 Posté(e) 23 juin 2006 Posté(e) 23 juin 2006 bouh, je passe l'anglais lundi et je trouve les textes présentés bien difficiles! Pourtant je n'ai pas négligé l'anglais, aprés de longues années sans pratiquer, je m'y suis bien remise cette année(cours+ lecture) mais là....je n'ose imaginer l'épreuve de lundi, ça risque d'être la cata... ne t'inquiète pas, si tu as révisé des trucs tu vas t'en sortir, je quasiment rien révisé, j'ai pas parlé anglais depuis 10 ans, alors tu vois, toi au moins je suis certaine que tu pourras répondre, c'est tout ce qu'ils attendent de toi... Allez, haut les coeurs, tu vas les épater!!!
lillie Posté(e) 23 juin 2006 Posté(e) 23 juin 2006 ça y est c'est fait, j'ai passé l'anglais hier après midi : un extrait d'article sur les frites de chez mc do ! sympa, le texte était pas très compliqué, en plus les frites ça va pas besoin de vocabulaire trop technique... Le jury : deux femmes trop sympas! une jeune, une moins jeunes mais trop sympas. Mon exposé n'a pas duré 5 minutes, elles ont enchainé tout de suite des questions compréhensibles, quand tu galère que tu cherches tes mots, elles attendent puis elles t'aident, du coup j'étais super à l'aise... voilà enfin bilan positif.
Linu Posté(e) 24 juin 2006 Posté(e) 24 juin 2006 lillie, je crois qu'on a eu le même jury 2 femmes souriantes, qui mettent vraiment en confiance... Franchement, deux perles ! J'étais hyper stressée pour cet oral d'anglais (vu mon parler plus qu'approximatif) et finalement, je suis ressortie le sourire aux lèvres: lorsque j'avais un blanc, elles patientaient, elles parlaient distinctement et au final j'avais l'impression d'être dans une véritable conversation Pour ce qui est du texte, c'était sur de nouveaux cours qui sont donnés dans une école californienne très "old-school": des cours de "bonnes manières" comme l'annonce le titre. Je vous donne le texte tel que je l'ai eu à l'épreuve: Lessons in good manners BBC News The after-school activities are under way at a typical elementary school on the outskirts of San Diego. But for the first-graders of Heritage Elementary, today's lesson doesn't concern the vagaries of the baseball field or how to navigate the latest computer game, but how to eat soup correctly. Teaching children to eat properly Children are learning table manners Old-fashioned charm schools may be the thing of a by-gone era but here in California, the latest trend for pre-teens is etiquette classes. "Now, let me see you scoop," instructs tutor Maggie O'Farrill. "Elbows in, you're doing great." Words of encouragement to the 20 children who sit with formal place-settings laid out before them. Ms O'Farrill, an etiquette consultant who specialises in teaching children aged six to 12, says the demand for the classes is on the increase. Parents are rushing to sign their children up to learn such skills as basic table manners, how to make a good first impression, and the dos and don'ts of eating at a restaurant. She believes the demand is a result of a fast-paced lifestyle with busy parents wanting well-behaved children, but not having the time to teach them the intricacies of good manners and etiquette at home. "I just don't have time to teach him everything," says working mother Glory Capati. "I rely on the teachers to help me mould my son and make him a better person." Good behaviour Principal Tim Suanico believes it is a sad reflection of our modern lives that it's now necessary to teach etiquette in school. "Over generations, it's been less and less addressed within the American culture, and because of that it has got lost and hasn't been made a priority." But he does see a glimmer of hope in this renewed interest in teaching children good manners. "If it gets revived and brought to the conscious level of the younger parents, then we'll have children growing up who value manners. Maybe we'll see a change in direction for the better in our society." Bon courage pour ceux qui n'ont pas encore passé l'épreuve, je vous souhaite de tomber sur un jury aussi sympa que le mien !
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