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Anglais 2010


choute

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Je sors de mon oral d'anglais, à Lyon.

Voici le texte que j'ai eu:

Children given iPhones to monitor teachers

Je crois que ma présentation a fait un peu moins de 5 minutes, et j'ai dit que selon moi, c'était un poisson d'avril, écrit le 1er avril 2010...et ça paraît tellement gros...

Ils m'ont posé des questions sur ce que j'avais dit, notamment le poisson d'avril (si j'en étais sûre...), sur le texte et le fait que les enfants évaluent les enseignants, et sur moi en rapport avec le texte : qu'est-ce que je ferais si mes élèvent me surveillaient avec un I Phone, est-ce que cette surveillance peut avoir un effet sur la carrière d'un enseignant...et d'autres mais je ne me rappelle pas de tout.

Bon courage à tous !!

Eh bien après vérification, c'était pas du tout un poisson d'avril, plutôt hallucinant donc cette histoire...

Et puis j'étais contente de moi mais là, plus du tout du coup...

J'espère qu'ils ne vont pas s'attarder là dessus mais je doute...

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En effet hallucinant ... mais ça me semble quand même irréalisable.... L'I Phone reste un produit assez cher et il aurait été plus économique de leur laisser un Dictaphone plutôt que le joujou dernier cri...

Et puis y a d'autres moyens plus fiables, et surtout moins arbitraires que de fliquer les PE.

Avoir imaginé que c'était un poisson d'avril me semble légitime... On aurait presque tous fait pareil (d'ailleurs je ne sais même pas si la tradition du poisson d'avril existe chez nos voisins anglophones).

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Si, elle existe, c'est April Fools' Day, j'avais jeté un petit coup d'œil aux fêtes anglo-saxonne avant mon passage ;)

Et en ce qui concerne le coût, j'en ai parlé aussi.

Et je ne vois pas comment on peut tolérer un truc pareil...m'enfin !

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texte littéraire pour l'académie de Nice ce matin ET cet après-midi, c'est difficile par rapport à un sujet d'actualité, un article de journal...

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voici le texte de ce matin

les questions portaient sur le bilinguisme,les sessions thématiques, ....

Teach English history 'in French'

German lesson

Languages would no longer be confined to the language lab under this idea.

Pupils should learn subjects like history and geography in French to stem the decline of modern foreign languages, school leaders have said.

The Specialist Schools and Academies Trust (SSAT) said pupils learned languages best in a bi-lingual setting.

It added that schools that teach aspects of mainstream subjects in foreign languages had good results.

The take-up of modern languages fell dramatically in England after 2004 when they were made optional at GCSE.

The number of entries in GCSE French and German has almost halved since 2002.

Thematic learning

The SSAT, which supports England's 5,400 specialist schools and Academies, argues teaching other subjects in a foreign language embeds that language in the core of the child's learning.

The SSAT gives the example of Tile Hill Wood School and Language College in Coventry which teaches first year pupils areas of their maths, science and music lessons in French.

At the end of that year, pupils of average and above average ability are still achieving in line with expectations, while lower-ability pupils are tending to exceed their predictions, the school said.

The idea chimes in with recommendations to teach in themes rather than subjects in primary schools and early in secondary school.

It is one of five tips produced by the SSAT aimed at boosting language take-up among teenagers.

Arabic and Mandarin

Other ideas include using employers with overseas businesses to help develop applied language learning, working closely with local primary schools to engage pupils in languages early on and encouraging bright students on the Gifted and Talented programme to act as mentors.

It also suggests introducing a broader range of languages such as Mandarin Chinese, Japanese or Arabic.

This is particularly successful when tied in with learning about the people and places from which the languages derive.

One school, Pilton Community College in Barnstable, kick-started Arabic teaching with a trip to Alexandria in Egypt.

Language college director John Davies said: "Of the six year 9 students who participated in the course, five were enthusiastic enough to continue Arabic as a second foreign language in our option programme."

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Cet après-midi, à Bordeaux, un texte du site internet du "Guardian"... Ca concernait l'attitude des femmes face au choix à faire entre le travail et la famille.

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